ПОЛОЖЕННЯ
ПРО МАЛУ АКАДЕМІЮ НАУК УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
ВАСИЛЬКІВСЬКОГО МІСЬКОГО ЦЕНТРУ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ





СХВАЛЕНО
Науково-методичною радою
ЦДЮТ
Протокол №1  від 15.09.2009р


м. Васильків 


1. Загальна частина
1.1. Мала академія наук учнівської молоді – підрозділ Васильківського міського Центру дитячої та юнацької творчості, основним напрямом діяльності якого є дослідницько-експериментальний, що передбачає залучення вихованців (учнів, слухачів) до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької роботи в різних галузях науки, техніки, культури і мистецтва, а також виявлення, розвиток і підтримку обдарованої молоді, створення умов для її творчої реалізації та розширення наукового світогляду, організацію змістовного дозвілля.
1.2. Головними завданнями малої академії наук учнівської молоді ЦДЮТє:
реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти;
виявлення, розвиток і підтримка обдарованої молоді, стимулювання її творчого потенціалу, розвиток наукової та дослідницько-експериментальної діяльності вихованців (учнів, слухачів);
створення умов для гармонійного розвитку особистості, задоволення потреб учнівської молоді в позашкільній освіті, організації її оздоровлення, дозвілля і відпочинку;
задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів і здібностей;
формування у вихованців (учнів, слухачів) національної самосвідомості, активної громадянської позиції, мотивація здорового способу життя;
надання загальноосвітнім навчальним закладам методичної допомоги з питань роботи з обдарованою молоддю;
просвітницька діяльність.
1.3. Мала академія наук учнівської молоді ЦДЮТ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про позашкільну освіту", актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 433,  Положенням про малу академію наук України і Статутом  ЦДЮТ.
1.4. Мова навчання і виховання у малій академії наук учнівської молоді визначається Конституцією України і відповідним законом України.


2. Організація позашкільної освіти в малій академії наук учнівської молоді Васильківського міського  Центру дитячої та юнацької творчості
2.1. Мала академія наук учнівської молоді  ЦДЮТ проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову та навчально-тренувальну роботу.
2.2. Структурними підрозділами малої академії наук учнівської молоді можуть бути  кабінети гуртків  та творчих  майстерень, а також навчальні приміщення загальноосвітніх шкіл, на базі яких прицюють гуртки ЦДЮТ.
2.3. Мала академія наук учнівської молоді працює за річним планом роботи,  затвердженим директором ЦДЮТ.
2.4. Навчально-виховний процес у малій академії наук учнівської молоді здійснюється за навчальними планами, погодженими заступником директора ЦДЮТ. 
2.5. Навчальні плани можуть бути однопрофільними, комплексними і такими, що передбачають індивідуальне навчання вихованців (учнів, слухачів) у гуртках, групах та творчих об'єднаннях.
2.6. Середня наповнюваність гуртків, груп та творчих об'єднань у малій академії наук учнівської молоді  ЦДЮТ становить, як правило, 5-8  вихованців (учнів, слухачів).
2.7. Індивідуальне навчання у малій академії наук учнівської молоді організовується відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.08.2004 № 651 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.08.2004 за № 1036/9635.
2.8. Зарахування учнів до малої академії наук учнівської молоді  ЦДЮТ може здійснюватися протягом навчального року (у міру закінчення комплектування гуртків, секцій, груп та інших творчих об'єднань) за їх бажанням і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на безконкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються ЦДЮТ.
До малої академії наук учнівської молоді  ЦДЮТ зараховуються учні віком, як правило, від 12  до 17  років.
2.9. Навчально-виховний процес у малій академії наук учнівської молоді  ЦДЮТ здійснюється диференційовано (відповідно до віку, індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров'я) з використанням різних організаційних форм роботи:
гурткова робота, клубна робота,  лекція, індивідуальні заняття, конференція, семінар,  читання, вікторина, змагання,  конкурси, огляди, виставки,  екскурсії, практична робота в лабораторіях, майстернях, а також з використанням інших форм, передбачених статутом ЦДЮТ.
2.10. Навчальний рік у малій академії наук учнівської молоді  ЦДЮТ починається 1 вересня, закінчується 31 травня.
Комплектування гуртків, груп та інших творчих об'єднань здійснюється у період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка чи творчого об’єднання  ЦДЮТ.
2.11. У канікулярні, святкові та неробочі дні мала академія наук учнівської молоді працює за  розкладом.
2.12. Тривалість одного заняття  у малій академії наук учнівської молоді ЦДЮТ визначається навчальними планами і становить 45 хвилин.
Короткі перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об'єднання і визначаються режимом щоденної роботи ЦДЮТ.
2.13. Гуртки, групи та інші творчі об'єднання малої академії наук учнівської молоді класифікуються за трьома рівнями:
1 - початковий. Це творчі об'єднання, де вихованці (учні, слухачі) отримують загальні знання з основ наук, набувають навички з пошукової, дослідницької, експериментальної роботи, беруть участь у написанні творчих рефератів, визначають тему своєї пошукової, експериментально-дослідницької роботи;
2 - основний. Це творчі об'єднання, де вихованці (учні, слухачі) отримують знання, практичні уміння і навички для самостійного оволодіння науковими і технічними знаннями понад обсяги навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів; розвивають свої інтереси та нахили до наукових досліджень, творчої роботи за певною тематикою; поглиблюють знання з базових дисциплін; задовольняють потреби в професійній орієнтації; беруть активну участь у практичних, наукових експедиціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, зустрічах з науковими працівниками, винахідниками, діячами літератури та мистецтва; захищають творчі наукові роботи;
3 - вищий. Це творчі об'єднання за інтересами для вихованців (учнів, слухачів), які проводять дослідницьку, пошукову та експериментальну роботу з різних проблем науки, техніки, мистецтва; беруть участь у наукових експедиціях, всеукраїнських та міжнародних наукових програмах та проектах, у масових наукових заходах (конкурсах, турнірах, конференціях), опубліковують свої роботи у різних друкованих органах.
Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності творчого об'єднання, його чисельний склад, обирається навчальна програма.
2.14. У малій академії наук учнівської молоді ЦДЮТ можуть створюватися такі відділи:
науково-технічний відділ. Об'єднує гуртки, групи, секції інформаційних та телекомунікаційних систем тощо;
фізико-математичний відділ. Об'єднує гуртки, групи, секції математики, економіки, астрономії, фізики тощо;
хіміко-біологічний відділ. Об'єднує гуртки, групи, секції біології, психології, хімії, медицини, екології тощо;
відділ обчислювальної техніки і програмування. Об'єднує гуртки, групи, секції комп'ютерних навчальних програм; комп'ютерних мереж, баз та банків даних; системного програмування та заходів інформаційної безпеки; мультимедійних систем, комп'ютерної графіки, ігрових програм тощо;
історико-географічний відділ. Об'єднує гуртки, групи, секції історії України, археології, історичного краєзнавства, етнології, географії, геології, права тощо;
відділ мистецтвознавства та філології. Об'єднує гуртки, групи, секції української літератури, зарубіжної літератури, фольклористики, української мови, мистецтвознавства, іноземних мов тощо.
2.15. Мала академія наук учнівської молоді  ЦДЮТ може організовувати роботу своїх гуртків, груп та інших творчих об'єднань у приміщеннях загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних, вищих навчальних закладів, навчально-виробничих комбінатів, підприємств, організацій, наукових установ, відповідно до укладених угод із зазначеними закладами та установами.
2.16. З метою розвитку і підтримки стійких інтересів вихованців (учнів, слухачів), їх обдарувань і самовизначення щодо майбутньої професії мала академія наук учнівської молоді  ЦДЮТ може проводити роботу спільно з науково-дослідними установами, творчими організаціями, вищими навчальними закладами, створювати лабораторії для творчої, експериментальної, науково-дослідної роботи тощо.
2.17. Згідно з рішенням засновника, на підставі відповідних угод мала академія наук учнівської молоді може надавати інформаційно-методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам регіону, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.
2.18. За результатами навчання мала академія наук учнівської молоді  ЦДЮТ видає своїм випускникам документ про позашкільну освіту, зразок якого затверджується Кабінетом Міністрів України.


3. Учасники навчально-виховного процесу малої академії наук учнівської молоді ЦДЮТ
3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в малій академії наук учнівської молоді є:
вихованці (учні, слухачі);
директор, заступник директора ЦДЮТ;
педагогічні працівники, які залучені до навчально-виховного процесу;
батьки або особи, які їх замінюють;
представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у навчально-виховному процесі.
3.2. Вихованці (учні, слухачі) малої академії наук учнівської молоді  ЦДЮТ можуть бути: слухачами, кандидатами в члени або дійсними членами малої академії наук учнівської молоді.
Слухачами малої академії наук учнівської молоді можуть бути  вихованці гуртків початкового рівня, які проводять дослідницьку, пошукову та експериментальну роботу з різних проблем науки, техніки, мистецтва.
Кандидатами в члени малої академії наук учнівської молоді можуть стати учні, які навчаються в гуртках, групах та інших творчих об'єднаннях основного рівня.
Дійсними членами малої академії наук учнівської молоді можуть стати кандидати у члени малої академії наук учнівської молоді, які навчаються в гуртках, групах або інших творчих об'єднаннях вищого рівня.
3.3. Права та обов'язки вихованців (учнів, слухачів), педагогічних працівників малої академії наук учнівської молоді  ЦДЮТ та батьків або осіб, які їх замінюють, визначаються Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про позашкільну освіту" та Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 433.
3.4. Керівники гуртків, груп та інших творчих об'єднань малої академії наук учнівської молоді працюють відповідно до режиму роботи закладу та розкладу занять, затвердженого директором ЦДЮТ.
3.5. Норма годин на одну тарифну ставку керівників гуртків, груп та інших творчих об'єднань малої академії наук учнівської молоді т цдют тановить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.
Обсяг педагогічного навантаження у малій академії наук учнівської молоді  ЦДЮТ визначається керівником закладу згідно із законодавством.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачаються навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців (учнів, слухачів) малої академії наук учнівської молоді  ЦДЮТ протягом навчального року або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.